Fogia is an award-winning Swedish design company and furniture producer, collaborating with some of the most progressive contemporary designers working today. With roots in the Scandinavian design aesthetic, its products are handmade to stringent standards of quality and construction, using high-end materials and craftsmanship. Graceful elegance and purposeful function are realised through a genuine knowledge of craft and construction, whether it’s pieces for the home or public spaces.

 

Innesäljare

Nu har du möjligheten att bli en i teamet i ett av Sveriges mest innovativa designföretag

Sista ansökan: 2021-01-11

I rollen som innesäljare är du länken mellan kunden och organisationen och du sitter som spindeln i nätet och kommunicerar både internt och externt. Du jobbar i ett team om i dagsläget totalt fyra personer där ni hjälps åt med det dagliga arbetet.

Innesälj är Fogia Collections hjärta. Ni ser till att kunderna får svar på sina frågor, att de får sina offerter i tid, att ordrarna levereras i tid och att deras förväntningar överträffas. Rent praktiskt innebär det försäljning med telefonen och e-posten som främsta verktyg. Det innebär en blandning av kundkontakt och administrativa uppgifter som att göra och följa upp offerter, registrera och följa upp order mot leverantörer, skicka provmöbler och material och boka transporter. Du jobbar även med reklamationshantering i first-line support samt bokar och följer upp transporter.

I rollen har du aktivt fokus på försäljningen och följer upp kunder när leveranser är klar för att se om det finns möjlighet att hjälpa kunden mer. Du kommer ha mycket kontakt med både kunder, leverantörer och intern personal. Det ställer därför krav på att du har ett affärsmässigt tänk och god kännedom om bolaget och dess produkter.

Personliga egenskaper:
Som person ser vi att du är positivt inställd och är serviceinriktad. Du har känsla för ordning och reda och är lösningsorienterad i ditt arbetssätt. För att passa in i organisationen är du social och relationsskapande och du kommunicerar med enkelhet med såväl medarbetare som kunder, från alla möjliga länder.

Du är drivande i ditt sätt att arbeta och är van att arbeta självständigt mot uppsatta mål och du har ett driv i att genomföra och leverera resultat. Du är flexibel och tycker om att ha många olika arbetsuppgifter igång samtidigt.

Utbildning och erfarenhet:
Vi ser att du har minst gymnasieutbildning i grunden. Du har erfarenhet av att jobba med liknande uppgifter och brinner för service, försäljning och administration. Har du erfarenhet från branschen så är det meriterande.

Språk:
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.

Vi behandlar ansökningarna löpande. För mer information om tjänsten kontakta vår rekryteringskonult Christofer Dickens på telefon 073-696 81 95.