Zilenzio utvecklar och levererar högkvalitativ ljudabsorption via genomtänkta, formgivna lösningar. Våra produkter är ett resultat av lång erfarenhet av ljudmiljödesign, analyser av kontorsmiljöer och tester genomförda enligt internationell standard. Vår utmaning är att erbjuda den kombination av produkter som ger bäst effekt i just er miljö. Behoven kan variera, men med vår produktportfölj som verktyg täcker vi de flesta ljudbehov som kan uppstå i en arbetsmiljö.

Zilenzios ljudabsorbenter är mycket eftertraktade på marknaden, såväl nationellt som internationellt. Konkurrenskraften har Zilenzio genom en unik design och förstklassig service, vilket har resulterat i många och långa kundrelationer.

2017 utsågs Jenny Helldén och Marie Lindqvist-Pahlstad till Årets Yrkeskvinna i Örebro län . Samma år har de dessutom tilldelats ett internationellt, prestigefullt pris från IWEC. IWEC står för International Women´s Entrepreneurial Challenge Foundation och uppmärksammar kvinnliga, framgångsrika entreprenörer världen över. 2016 tilldelades de priset årets nykomling vid Möbelriksdagen.

Zilenzios produkter består av absorbenter för kontors- och offentlig miljö, såsom bords- och golvskärmar, tak- och väggabsorbenter, men även receptionsdiskar och förvaringsmöbler. I dag finns vi representerade med återförsäljare eller agenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Benelux, Tyskland (DACH), Frankrike, UK, USA, Förenade Arabemiraten och Australien.

Huvudkontoret ligger i Örebro och produkterna tillverkas vid tre enheter i Sverige. År 2017 uppgick omsättningen till 54,5 miljoner kronor och antalet anställda är i dagsläget 14 personer. Bolaget är i en expansiv fas och har stor efterfrågan även på exportmarknaden.



 

Inköp & Logistikchef

Sista ansökan: 2018-06-01

Som Inköps- och Logistikchef får du en central och viktig roll i företaget. Kontaktnätet och samarbetet kommer att vara brett både internt och externt.
Du ingår i ledningsgruppen för Zilenzio och förvantas bidra med ett affärsmässigt tänk och genom dina erfarenheter utveckla verksamheten i en expansiv fas. Du är en drivande part i uppstartsprocesserna av nya kontrakt och genom en god relation med både befintliga och nya leverantörer förhandlar du kring ramavtal och inköpspriser. Du är ansvarig för inköpsprocessens alla externa transporter, materialhantering och lagertjänster samt annat material som kopplas till ansvarsområdet. Din uppgift är även att strategiskt och innovativt hitta nya lösningar för effektivisering av transporter mellan produktion, lager och kunder. Genom att du skapar dig en god förståelse kring dagens konkurrenter arbetar du även proaktivt med Zilenzios benchmarkning.

Som person ser vi att du har en holistisk syn och har god förmåga att se till helheten i de processer du arbetar med. Ditt affärssinne gör dig resultatorienterad och du är analytisk och strukturerad. För att passa in i organisationen är du social och relationsskapande, du kommunicerar med enkelhet med såväl medarbetare som externa företagsledare. Du är lösningsorienterad och har förmågan att hitta nya vägar för att utveckla och effektivisera verksamheten.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har tidigare erfaranhet från strategiskt inköp och trivs i en roll där du har möjlighet att påverka. Du har en hög kommersiell förståelse, goda förhandlingskunskaper och tycker om att utveckla leverantörsrelationer. Högskoleutbildning inom logistik/ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Minst fem års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt hög kunskap och förståelse för supply chain-processen som helhet.

Intresserad?
För mer information om tjänsten kontakta Abilitys Recruitment Consultant Hanna Eriksson, tel +46 (0)70-826 58 80.