Ability Search & Selection arbetar med att stödja och utveckla företag i strategiska Human Resourcesfrågor. Med professionalism och personligt engagemang hjälper vi varje uppdragsgivare att få ut det bästa av sin organisation och att i förlängningen nå sina mål.
Förmågan och motivationen i en organisation är avgörande framgångsfaktorer för alla företag. Vi på Ability brinner för att regissera det optimala mötet mellan arbetsgivare och arbetstagare. Vi skapar förutsättningarna, utvecklar och vägleder i rekryterings-, utvecklings- och omställningsprocesser.
Ability Search & Selection är ett privat företag som startade i juni 2009. Verksamheten bedrivs både nationellt och internationellt från våra kontor i Örebro och Stockholm.

 

Rekryteringskoordinator

Sista ansökan: 2018-11-23

Arbetsbeskrivning
Rollen som Rekryteringskoordinator innebär att du ansvarar för framtagning av kandidater i våra rekryteringsprocesser. Det huvudsakliga arbetet sker genom researcharbete och telefonintervjuer. Det innebär även en del administrationsarbete, som teamanalyser hos kund, vara delaktig i färdigställandet av uppdragsbeskrivningar och annonser, referenstagningar, bokningar m.m. Det är en viktig roll som är avgörande för en lyckad rekrytering. Tjänsten är ett föräldravikariat men funkar allt bra så är tanken att du övergår till en tillsvidareanställning efter vikariatet. Du utgår från vårt kontor i centrala Örebro.

Jobbprofil
Vi söker dig som är driven, engagerad och är en ”doer”. Du ska vara affärsmässig, analytisk och lyhörd. Att slutföra projekt på bästa möjliga sätt är en viktig nyckel till framgång i branschen, liksom ett brinnande intresse för personalrelaterade tjänster.

Vi ser gärna att du är:

Självständighet - Har mod att agera efter din egen övertygelse.

Relationsskapande - Är utåtriktad och aktiv. Skapar kontakter och underhåller relationer.

Strukturerad - Planerar arbete i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt och är noggrann i ditt arbete. Sätter upp och håller tidsramar.

Prestationsorienterad - Sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Är jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar.

Integritet - Upprätthåller etiska aspekter på en hög nivå. Har väl grundade och tydliga värderingar och mod att agera efter din egen övertygelse.

Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens. Akademisk examen är meriterande. Goda datakunskaper är ett krav och erfarenhet av rekryteringsverktyg är meriterande. 2 års arbetslivserfarenhet är också något vi helst ser att du har. Erfarenhet från personalbranschen och personalrelaterad försäljning är meriterande. Flytande svenska och engelska både i tal och skrift är även av betydande vikt.

Intresserad?
För mer information om tjänsten kontakta Abilitys Recruitment Consultant Christofer Dickens, tel: +46 (0)73 696 81 95